Îmbunătăţirea vederii cu exerciţii şi remedii naturale


 

 

Pentru îmbunătăţirea vederii sigur ați auzit că dacă mâncați o mulțime de morcovi veți avea o viziune mai bună, dar să vedem în continuare ce altceva ne poate ajuta.

 

Lipsa vederii este de obicei asociată cu miopie și hipermetropie. Factori precum genetica, alimentația necorespunzătoare, îmbătrânirea și stresul excesiv contribuie la dezvoltarea acestor condiții.

Cele mai frecvente simptome din spatele lipsei vederii se manifestă sub forma unor dureri de cap frecvente, vedere încețoșată și ochi înlăcrimați.

Lipsa viziunii ca regulă este de obicei corectată cu ochelari de prescripție medicală sau chiar chirurgie, dar vă voi spune câteva remedii naturale care pot ajuta la îmbunatățirea vederii.

Remedii pentru îmbunătățirea vederii

 

1. Exerciţii oculare

 

A face exerciții de ochi în mod regulat, de asemenea, ameliorează oboseala ochilor și îmbunătățește concentrația.

Exercițiul 1

Luați un creion cu brațul întins în faţă. Puțin câte puțin, puteți mișca creionul mai aproape de nas, fără să vă luați ochii de pe el. Repetați acest exercițiu de aproximativ 10 ori pe zi.

Exerciţiul 2

Mişcaţi-vă ochii în cercuri în direcția acelor de ceasornic timp de câteva secunde. Apoi faceți același lucru, dar în direcția opusă. Repetați exercițiul de aproximativ 4 sau 5 ori, închizând ochii între fiecare exercițiu.

Exerciţiul 3

Concentrați-vă pe un obiect îndepărtat pentru o vreme. De exemplu, observați orizontul timp de 3-5 minute pe zi.

 

2. Priviți soarele și faceți "palming" (acoperiți ochii cu palmele)


Ambele practici sunt benefice pentru ochii noștri, deoarece acestea ajută la reactivarea reflexiei lentilelor și a mușchilor ciliari.

Potrivit culturii chineze, soarele oferă energie vitală care ne ajută să ne menținem sănătatea ochilor și a corpului în general.

"Palming"-ul promovează relaxarea și senzația de bunăstare.

Cum se face palming?

Cu ochii închiși vom privi spre soare și vom respira adânc. Putem face asta de 1-2 ori pe zi.

Pentru a face palmarea, vom freca ambele palme ale mâinilor pentru a genera căldură și apoi vom pune palmele peste ochii închiși și fără a exercita presiune.

Trebuie să ne asigurăm că ne-am acoperit complet ochii cu mâinile, pentru ca nici o lumină să nu intre. Acest exercițiu se poate face de mai multe ori pe zi sub formă de meditație.


3. Acupunctura / acupresura


Potrivit medicinei tradiționale chinezești, problemele și bolile ochilor sunt adesea legate de sănătatea ficatului și a rinichilor.

Ideea este de a masa punctele de presiune din jurul orbitelor ochilor. Trebuie să o facem delicat timp de aproximativ 10 secunde.


Începeți la punctul # 1 (al imaginii) și mergeți în sus, masând fiecare punct în ordine numerică. Puteți face acest exercițiu de mai multe ori pe zi.


(Notă: dacă sunteți gravidă, este mai bine să consultați un acupuncturist specializat înainte de a începe această terapie sau să masați zonele cu cicatrici, arsuri și infecții). 

 

4. Ginkgo biloba 

 

Gingko biloba îmbunătățește circulația și fluxul sanguin al ochilor. În plus față de îmbunătățirea vederii, acesta protejează împotriva problemelor precum glaucomul și degenerarea maculară.


Este, de asemenea, cunoscut pentru capacitatea sa de a ameliora anxietatea, îmbunătățirea memoriei și de a îmbunătăți capacitatea de gândire (în special la persoanele care suferă de demență și / sau boala Alzhaimer).

Luați 120 mg capsule standard de gingko biloba zilnic, împărțite în 2 sau 3 doze.
(Notă: această plante medicinale nu trebuie luate de către copii.) Persoanele care suferă de diabet nu ar trebui să le ia fără să consulte medicul. 


5. Afine



Afinele sunt o altă mâncare populară în ceea ce privește vederea și sănătatea ochilor.

Ele pot ajuta la îmbunătățirea vederii noastre de noapte, deoarece stimulează regenerarea componentei vizibile a retinei. Previne degenerarea maculară, apariția glaucomului și a cataractei.

De asemenea, afinele sunt bune pentru problemele retiniene asociate cu diabet zaharat și hipertensiune arterială, datorită concentrației ridicate a unui produs chimic numit antocian, care este un antioxidant puternic cu proprietăți anti-inflamatorii.

Luați jumătate de pahar de afine coapte zilnic.
De asemenea, puteți lua suplimente de merișor. În general, ar fi recomandabil să se ia 160mg de extract de afine (25% antocian) de 2 ori pe zi, de mai multe ori pe săptămână (nu în fiecare zi).


6. Migdale



Migdalele sunt, de asemenea, excelente pentru îmbunătățirea vederii deoarece sunt bogate în omega-3 (acid gras), vitamina E și antioxidanți. De asemenea, ele ajută la îmbunătățirea memoriei și a concentrației.

Adăugați aproximativ 5-10 migdale în apă peste noapte.
În dimineața zilei următoare, curățați pielea și mâncați migdalele.

Se consumă cu un pahar de lapte cald.
Faceți acest lucru zilnic timp de 1 sau 2 luni.


7. Feniculul



Feniculul ajută la îmbunătățirea vederii deoarece conține substanțe nutritive și antioxidanți care promovează sănătatea ochilor, în plus față de încetinirea progresiei cataractelor.

Adăugați un pahar de migdale, unul de fenicul și unul de zahăr într-un blender.
Amestecați ingredientele până când se obține un fel de amestec de pulberi.
Înainte de a dormi, luați o lingură de amestec, urmată de un pahar de lapte cald.
Faceți acest lucru zilnic timp de cel puțin 1 sau 2 luni.


8. Sparanghelul sălbatic (sau Shatavari)



Asparagusul sălbatic, cunoscut și ca shatavari, este un alt remediu excelent pentru îmbunatățirea vederii.

În conformitate cu medicina tradițională din India (cunoscută sub numele de Ayurveda), această plantă medicinală promovează o viață lungă și sănătoasă pentru ochii noștri.

Se amestecă o lingură mică de sparanghel sălbatic cu o jumătate de linguriță de miere.
Consumați acest amestec de două ori pe zi, însoțit de un pahar de lapte cald.
Continuați să luați amestecul timp de câteva luni (1-3 luni)


9. Coacăze indiene



Coacăzele din India sunt un alt remediu excelent pentru îmbunătățirea vederii.

Acestea sunt pline de diferite substanțe nutritive, în special vitamina C și alți antioxidanți. Vitamina C promovează sănătatea capilarelor și ajută la menținerea funcționării corecte a celulelor retinei.

Se amestecă 2-4 linguri de suc de fructe de măsline în jumătate de pahar cu apă. Beți amestecul de două ori pe zi (dimineața și după-amiaza). De asemenea, putem lua amestecul cu miere.
O altă opțiune este de a lua coacăze într-un vas tipic indian numit amla murabba.
(Notă: urmați una dintre aceste două căi de atac timp de cel puțin două luni.)



10. Dieta sănătoasă



Luați o dietă bogată în vitaminele A, B, C, D și E, aminoacizi, beta-caroten, luteină și zea-xantină.

Toți acești compuși promovează sănătatea ochilor.

Clorofila găsită în alimentele cu frunze verzi îmbunătățește și vederea.


Mâncați morcovi, spanac, porumb, sfecla, cartofi dulci, afine, brocoli și alte legume proaspete cu frunze verzi. Este, de asemenea, foarte benefic să consumați pește gras, ouă, nuci și semințe.


 


10 thoughts on “Îmbunătăţirea vederii cu exerciţii şi remedii naturale”

  1. Sunt utile exercițiile și consumul alimentelor care ajută ochii, doar că nu întotdeauna sunt și suficiente,
    În orice caz, nu strică, ba dimpotrivă, să avem grijă, atât la alimentația naturală cât și la exercițiile pe care ni le propui.
    Mulțumim!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.