Este laptele bun sau rău pentru tine?


 

"Laptele este o otravă mortală", susține Comitetul de educație pentru lactate. De fapt, dacă vizitați acest site special al grupului de interes, notmilk.com, veți găsi zeci de articole despre relele presupuse ale acestei băuturi populare. O afirmație, de exemplu, este că laptele de la vaci conține hormoni care cauzează cancer și că cei din industria laptelui au păstrat acel fapt ascuns. Toate acestea vă pot lăsa să vă gândiţi de două ori înainte de a consuma deliciosul lapte.

Cu toate acestea, am aflat că majoritatea bărbaților se dezvoltă cu lapte. Indiferent dacă scopul lor este de a pierde grăsime sau de a construi masă musculară. Deci, pentru a fi sigură că e în regulă, am cercetat toate afirmațiile împotriva laptelui, aruncând totodată un ochi şi la propaganda pro-lapte. La urma urmei, sunt o consumatoare înrăită de lapte. Rezultatul: toate întrebările legate de lapte, au răspuns.

Laptele este un aliment care arde de grasimi?

Poate. Într-un studiu de 6 luni, cercetatorii de la Universitatea din Tennessee au descoperit că persoanele supraponderale care au urmat diete care includeau lapte bogat în calciu; au pierdut de trei ori mai multă grăsime de la burtă decât cei care au urmat o dietă similară dar fără lapte.

În plus, cercetatorii au descoperit că suplimentele de calciu nu au funcţionat, precum laptele. De ce? Ei cred că, în timp ce calciul poate crește rata la care corpul tău arde grăsimi, alți compuși activi din produsele lactate (cum ar fi proteinele din lapte) oferă un efect suplimentar de ardere a grăsimilor.

Construiește masă musculară?

Absolut. De fapt, laptele este unul dintre cele mai bune alimente musculare de pe planetă. Vezi tu, proteina din lapte este de aproximativ 20% zer și 80% cazeină. Ambele sunt proteine ​​de înaltă calitate, dar zerul este cunoscut ca o "proteină rapidă" deoarece este rapid împărțită în aminoacizi și absorbită în sânge. Aceasta face ca o proteină foarte bună să o consumaţi după orice antrenament.

Cazeina, pe de altă parte, este digerată mai încet. Deci, este ideală pentru a oferi organismului o cantitate constantă de cantități mai mici de proteine ​​pentru o perioadă mai lungă de timp. Cum ar fi între mese sau în timpul somnului. Deoarece laptele oferă organismului o combinație ideală de proteine ​​pentru construirea mușchilor.

Hormonii fac laptele nesănătos?

Nu, doar dacă nu vă injectați laptele. Iată povestea completă: În 1993, FDA a aprobat utilizarea de hormon de creștere recombinant (rBGH) la bovine. Această practică a dus la creșterea producției de lapte la prețuri mai mici. Dar a provocat și o mare controversă, deoarece rBGH stimulează concentrația de lapte a factorului de creștere asemănător insulinei (IGF), un hormon legat de cancer.

Spre deosebire de hormonii steroizi, care pot fi administrați pe cale orală, rBGH și IGF trebuie să fie injectați pentru a avea vreun efect. Acest lucru se datorează faptului că procesul de digestie distruge acești hormoni "proteici". Așa că laptele de băut din vaca tratată cu hormoni nu transferă forma activă a acestor substanțe chimice în corpul dumneavoastră. Cu toate acestea, există un dezavantaj etic care trebuie luat în considerare: nu este bine pentru vaci. Cercetătorii canadieni au descoperit că vacile cărora li s-au administrat hormoni sunt mai susceptibile de a contracta o infecție a ugerului denumită mastită.

Antibiotice în lapte?

Unii oameni de știință susțin că laptele provenit de la vaci cărora li se administrează antibiotice duce la rezistența la antibiotice la om, făcând aceste tipuri de medicamente mai puțin eficiente atunci când le luați pentru o infecție. Dar această constatare nu a fost niciodată dovedită.
Dar dacă sunteți neliniștit, puteți cumpăra lapte fără antibiotice (sau fără hormoni).

Laptele degresat sau întreg?

Depinde de gustul tău. Deși, probabil,întotdeauna v-i s-a spus să beţi lapte cu conținut redus de grăsimi, majoritatea studiilor științifice arată contrariul.Consumul de lapte integral îmbunătăţeşte efectiv nivelul de colesterol.

O excepție recentă: cercetătorii danezi au descoperit că bărbații care au consumat o dietă bogată în lapte integral au prezentat o ușoară creștere a colesterolului LDL (șase puncte). Cu toate acestea, merită menționat faptul că acești bărbați au băut șase sticle de 8 uncii pe zi (aproximativ1,5 kg pe zi), o cantitate neobișnuit de mare. Chiar şi aşa, trigliceridele lor - un alt marker al riscului bolilor de inimă - au scăzut cu 22%.

Concluzia : - consumul a două, trei pahare de lapte pe zi, indiferent dacă este de 2% sau total, scade probabilitatea atacului de cord și a accidentului vascular cerebral - o afirmare confirmată de oamenii de știință britanici.

Dacă sunteți dietă, opțiunea cu conținut scăzut de grăsimi este o modalitate ușoară de a scăpa de câteva calorii. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Texas, din Galveston, au descoperit următoarele : - consumul de lapte integral după ridicarea de greutăţi a stimulat sinteza proteinelor musculare (un indicator al creşterii musculare) de 2,8 ori mai mult decât laptele scăzut în grăsimi.

O singură porție de lapte integral conține 20% din doza zilnică recomandată de grăsimi saturate și până la 24 mg colesterol.

Laptele este bun pentru copiii?

Deși laptele este o mare sursă de calciu, proteinele animale din lapte pot avea un efect de exces de calciu. Din acest motiv, cercetatorii reevaluează relaţia laptelui cu sănătatea oaselor. De exemplu, un studiu suedez a stabilit că femeile care beau mai mult lapte au mai multe șanse de a dezvolta fracturi decât femeile care beau puțin. Studiile suplimentare au arătat că, consumul de lapte de vacă se corelează cu prevalența acneei la fete și băieți. Și, deși efectele nu sunt certe, antibioticele pompate în vaci pot conduce la rezistența la antibiotice la oameni care consumă lapte și alte produse lactate. În cele din urmă, 75% din populația adultă a lumii este intolerantă la lactoză.
Cu toate acestea, laptele este băutura cea mai bogată în nutrienți pe care un om o poate consuma. Conține puțin din tot ceea ce avem nevoie: - calciu, vitamina D, riboflavină, vitamina B12, potasiu, fosfor, vitamina A, vitaminele B1 și B6, seleniu, zinc și magneziu. Setul complex de acizi grași din lapte este de asemenea benefic pentru sănătatea noastră. Există o legătură între consumul de produse lactate și un risc scăzut de hipertensiune arterială, anumite forme de cancer și boli cardiace coronariene. În ceea ce privește sănătatea oaselor, deși țările cu consum redus de lactate au mai puține cazuri de osteoporoză. Majoritatea dovezilor susțin calciul din lapte care promovează densitatea osoasă. Limitează osteoporoza și previne fracturile la populația vârstnică.

Tu ce crezi? Este laptele bun sau rău pentru tine?



9 thoughts on “Este laptele bun sau rău pentru tine?”

Lasă un răspuns